fbpx
- 14 / 09 / 2019 -
mbct-dog

Mindfulness Based Cognitive Training

Mindfulness Based Cognitive Therapy is een wetenschappelijk onderbouwde methode om je levenskwaliteit te beschermen. Het leert je rustiger en stabieler om te gaan met de ups en downs van het leven en een andere kijk te ontwikkelen als dat leven niet loopt zoals je het had gewild.

- 17 & 24/09 -
Eliseu Visconti

Luisteren naar je Lichaam

Onderhuidse emoties, spanning, stress. Je lichaam weet het lang voor ‘jij’ het weet. Het lichaam vertelt het je via signalen, symptomen, klachten. Om de boodschap van je lichaam te begrijpen moet je zijn taal leren kennen en er een zorgzame, milde, liefdevolle relatie mee opbouwen. Dat is wat we leren in deze cursus.

- 28 / 09 2019 -
Paul_Cezanne

Rust in je Hoofd

Piekeren kan je gezondheid schaden. Leer de negatieve percepties die je hebt ontwikkeld om te buigen naar een meer realistische, stressreducerende visie. ...En dat arme hoofd wat verlof te gunnen

- 15, 22, 29 / 10 / 2019 -
Pietro Rotari, A Sleeping Girl, Italian, 1707 - 1762, 1760/1762, oil on canvas, Samuel H. Kress Collection

Stresshantering, leren ontspannen en beter slapen

Stress veroorzaakt slaapstoornissen en die verlagen weer je draagkracht en weerstand, waardoor de stressklachten toenemen. In deze cursus leer je een aantal wetenschappelijk onderbouwde zelfcontrole-technieken om deze vicieuze cirkel te doorbreken.

- 26 / 10 / 2019 -
rosabonheur-thumbnail

Assertiviteitstraining

Dit is een training in zelfzeker gedrag dat je systematisch en planmatig in het dagelijkse leven kan blijven toepassen. Want zelfzekerheid is geen karaktereigenschap die je hebt of niet hebt. Het is een vaardigheid, en die kan leren.

- 18 / 01 / 2020 -
tijd-van-je-leven-veren

De (priori)Tijd van je Leven

Heb je ook het gevoel dat je soms in de maalstroom zit? Dat je niet toekomt aan je échte prioriteiten? In deze cursus leren we die prioriteiten te concretiseren en de remmers erop te overstijgen, zodat je nooit ‘had ik maar’ hoeft te zeggen.

Recente blogs

  • Het onvoorstelbare beleven

    Transcendente ervaringen ons kunnen overvallen, als de ontvankelijkheid hiertoe aanwezig is. Ik denk dat het in de natuur was, een jaar of twintig geleden, in de namiddag en op mijn eentje, maar dat is maar een gedachte, geen herinnering die zich beroept op een ervaring...
  • Ik dacht dat het fout zat met mijn leven

    Een brokje viel in de tas, ik viste het eruit met een lepeltje en op het moment dat het de smaak-en geurpapillen in mijn mond raakte, werd ik als door een inwendige katapult weggeslingerd het verleden in, naar een periode van mijn jeugd die ik helemaal vergeten was.
  • Hoe ik mij hoor te gedragen, daar heb ik geen zin in

    Als onze manier van reageren niet conform is aan dat (maatschappelijk) plaatje, lopen we risico op afwijzing en gaan we daar makkelijk over piekeren. Om dit te counteren kunnen we een andere, meer constructieve perceptie ontwikkelen op deze kloof.
  • Mijn intiemste vriend

    Gekatapulteerd. Zo voelde ik me toen ik in een Spaanse boekenwinkel deze bladwijzer meekreeg. Natuurlijk ging hij over Federico, de grote Spaanse dichter.  Maar voor mij ging hij over Lorca, mijn intiemste vriend.
  • Als het je te veel wordt

    Wat er ook gebeurt, tandpijn of tegenslag, het is altijd even verschieten. En dan, volslagen los van elke methode, overtuiging of ideologie, adem je weer in. 
  • Ontvankelijkheid ontwikkelen

    De moed om foert te zeggen tegen de terreur van de tijd en, in dit geval, ook foert te zeggen tegen wat je denkt dat anderen denken over jou.

Gratis audio's ontspanningstechnieken

Relaxeren is het meest natuurlijke en adequate dat je kan doen bij spanning, stress, ongemak of pijn of wanneer je last hebt van emoties als (faal)angst, paniek, irritatie of agressie of meer controle wil krijgen over je gedrag zoals bijvoorbeeld je slaapgedrag of bij studie of prestaties, tics of slechte gewoonten. Maar je moet wel weten hoe.
Delen