fbpx

Wilfried Van Craen, klinisch psychotherapeut en docent Mindfulness in Gent

Versterk de kwaliteit van je leven

Met wetenschappelijk onderbouwde methoden uit mindfulness en cognitieve psychologie

Gratis audio meditatie 

Bij het inschrijven op de nieuwsbrief krijg je een audiobestand met een gratis meditatie over loslaten

Mis de nieuwe afleveringen niet van

 

Cursussen

MBCT is de meest wetenschappelijk onderbouwde mindfulness methode om je levenskwaliteit te beschermen en meer emotionele rust te vinden.

Ook weleens het gevoel dat je niet toekomt aan het leven dat je écht wil? Daar moet je nu voor zorgen. Opdat je later nooit hoeft te zeggen: ‘Had ik maar’.

MBCT is de meest wetenschappelijk onderbouwde mindfulness methode om je levenskwaliteit te beschermen en meer emotionele rust te vinden.
 

Leer je hoe je dat arme hoofd tot rust kan laten komen, piekeren te couperen en negatief denken om te buigen naar een meer constructieve perceptie. Maar ook hoe je vanuit je lichaam tot meer rust kan komen in je hoofd en vice versa.

 

Recente blogs

  • Als het je te veel wordt

    Wat er ook gebeurt, tandpijn of tegenslag, het is altijd even verschieten. En dan, volslagen los van elke methode, overtuiging of ideologie, adem je weer in. 
  • Ontvankelijkheid ontwikkelen

    De moed om foert te zeggen tegen de terreur van de tijd en, in dit geval, ook foert te zeggen tegen wat je denkt dat anderen denken over jou.
  • Dat beklemmend gevoel dat wat je doet in het leven niet meer klopt

    Leren ontdekken wat je wil. Wat voor jou, op dit moment in je leven, je hart sneller doet kloppen of tenminste het gevoel geeft dat je goed bezig bent. En vervolgens is het kwestie van de manieren te vinden om niet te blijven hangen in mooie wensen, maar om intenties om te zetten in concrete veranderingen.
  • Als je geen tijd hebt, dan heb je geen leven

    ‘We kunnen onze dagen doorbrengen met druk bezig zijn, zonder dat ons hart ligt in wat we doen.’ Met dit zinnetje raakt ecofilosofe Joanna Macy meteen de kern van waar ik in mijn cursus De prioritijd in je leven naartoe wil: hoe kan je bijsturen om je tijd echt te besteden aan je prioriteiten. Aan de dingen die je leven betekenis geven en je hart sneller doen kloppen.  Je kan je leven niet méér tijd geven, dus geef de tijd die je rest meer leven.
  • Vandaag doet ertoe

    In plaats van te wachten tot: de werkdag erop zit, het weekend eraan komt, ik nog eens een leuk moment met X of Z heb, het mooi weer is…
  • Genieten van verliezen

    Iedereen (glim)lacht op deze prent uit de zeventiger jaren, behalve de zittende man uiterst links. Dat is waarschijnlijk de winnaar van het petanque spel dat ze net achter de rug hebben.
Delen